My craft space - Welcome to my room!

by - 11/04/2014 08:00:00 AM

Hello! It's to share my crafty room with you. I've introduced it before (here), but since Ali, our lovely Editor at Scrap365 asked me to show my room to Scrap365 readers, I thought to share my room here again, too. So here we go.
My room is small, pink, sterile and a bit boring - but why? It's going to turn out to my older daughter's room before next spring. My master plan was to paint all the walls to white (I love white!), buy a new table, get a new pair of curtains, new carpet to the floor and few shelves to the wall... But then the reality hit quite hard and I realized my "baby" needs to have her own room before her school begins. So, no more decorating, just planning my new space which is going to be in the corner of our bedroom, or in the corner of our living room, or maybe we need to buy a new house!
But now I'm writing this post as a tribute to my room: It has served me very satisfactorily and I believe I'll miss it a lot during the next years.

Heippa! Aika esitellä askarteluhuoneeni. Olen esitellyt sen täällä blogissani ennenkin (täällä), mutta kun Ali, ihana Scrap365-lehden toimittaja pyysi esittelemään askartelutilani lehden lukijoille ajattelin esitellä huoneeni uudelleen täälläkin. Joten nyt mennään.
Huoneeni on pieni, pinkki, aika steriili ja hieman tylsä - mutta miksi? Siitä tulee esikoisemme oma huone ennen ensi kevättä. Suuri suunnitelmani oli maalailla seinät valkoisiksi (rakastan valkoista), ostaa uusi pöytä, uudet verhot, uusi matto lattialle ja muutama hylly seinälle... Mutta sitten todellisuus iski ja tajusin että pieni "vauvani" tarvitsee oman tilansa ennen koulun alkua. Joten, ei enää sisustamista, vaan uuden tilan suunnittelua, joka tulee olemaan nurkka meidän makuuhuoneesta tai nurkka olohuoneesta, tai sitten meidän pitää ostaa uusi talo!
Mutta nyt siis kirjoitan kirjoitan tämän postauksen kunnianosoitukseni huoneelleni: Se on palvellut minua hyvinkin tyydyttävästi ja uskon että ikävöin sitä suuresti tulevina vuosina.


Here is how it looks. There's my work table in the front of the window - my view is to our yard where our kids loves to play. I think I'm known as "the mother who yells behind her window". And I think it gets even weirder when I set my camera on the top of my table - it might look like a binoculars or any other spying device when looking from the yard. But you all know what I'm doing and that's the truth! Lol!
My work table drawers includes all the things I need the most - tapes, glues, left over papers, flair buttons, paper trimmer and other tools.

Tältä se näyttää. Pöytäni on ikkunan edessä - näkymä suoraan pihallemme jossa tyttäret rakastavat leikkiä. Luulenpa, että naapurien keskuudessa minut tunnetaan "äitinä, joka aina ärisee ikkunasta". Ja kun siihen lisää vielä kameralaitteiston pöydän päälle - jotka näyttää muuten ihan joltain vakoiluvälineistöltä kaukaa katsottuna, niin näytän vielä oudommalta. Mutta te tiedätte mitä teen, se on totuus! :D
Työpöytäni laatikot sisältävät tarvikkeita joita tarvitsen eniten - teippiä, liimaa, jämäpapereita, nappeja, paperileikkuri ja muita välineitä.



Few of my favorite layouts are hanging on the wall. It might look like I have a lot of empty table space, but as soon as I crap my brushes and mediums, I also need some space to let my creations dry. I still don't own a heat gun!
Now, let's have a look what all those drawers includes. There are mists, threads, embellishments, stamps, inks, stencils, mediums, washi tapes... See anything weird in one picture?

Muutama leiska on päässyt seinälle. Ja voi näyttää siltä että minulla on hyvin paljon pöytätilaa lipastojen päällä, mutta sillä hetkellä kun kaivan siveltimet ja mömmöt esiin niin tarvitsen myös reilusti tilaa kuivata työni. En vieläkään omista kuumailmapuhallinta!
Nyt kurkistetaan laatikostojen sisään. On mistejä, lankoja, koristeita, leimoja, musteita, maskeja, mömmöjä, teippejä... Näetkö jotain kummallista yhdessä kuvassa?



Find the weird thing? I meant the empty beer bottle - it's for stamping. I used it to my art journal tutorial (link to the video).
One of the drawers includes my stamps, some of them are in a little basket and most of them are in this folder.

Löysitkö outoa? Tarkoitan piilopulloani, oikeammin tyhjää olutpulloa - se on leimailua varten. Käytin sitä art journal videolla (täällä).
Yksi laatikoista kätkee myös leimani, osa korissa ja osa tässä kansiossa.


My 12" papers are hiding in the closet. I've arranged them in alphabetical order by manufacturer. Yes, I am that organized what comes to scrapbook papers. To be honest, for example my clothes are not in any order and it's always hard to find anything from our walk-in closet.

Isot paperini ovat kaapissa. Järjestin ne aakkosjärjestykseen valmistajan nimen mukaan. Kyllä, olen juuri niin järjestelmällinen mitä tulee skräppipapereihin. Mutta rehellisyyden nimissä, esimerkiksi vaatteeni ovat aina ihan sekaisin ja löydän tuskin mitään vaatehuoneestamme.


Now you've seen my craft space.
But I still have one question for you: Where do you storage your scrapbook albums? I've seen a lot of tips and photos to storage all the stash, but where are all the albums full of those gorgeous pages?
I solved this problem with a chest (link). It's also our living room table, so it's easy to take those albums out and show them to our guests. It includes six albums and few extra pages, I've got three albums in our warehouse and few in my craft room, too. Where to put all these!?

Nyt olet nähnyt piskuisen askarteluparatiisini.
Muistatko kun kyselin valmiiden askarteluiden säilytysratkaisujen perään (linkki)? Itse ratkaisin, ainakin osan, pulmasta suurella arkulla joka toimii samalla myös olohuoneen pöytänä.


Thank you for reading this far! If there is anything you like to ask, anything you are wondering, please don't hesitate to leave a question.
Hope you have a lovely day crafting! :)
  
Kiitos kun piipahdit ja jaksoit lukea! Jos mikään mietityttää, kysy pois.
Toivottavasti sinulla on tänään hyvä päivä! :)

You May Also Like

4 kommenttia

  1. Hi Terhi, I love your space. You aren't OCD and it isn't rammed full of stash. I feel better about my space now. Thank you for sharing - I love your videos! X

    ReplyDelete
  2. Kadehdittavan upea tila!Ja nuo valmiit leiskat seinällä:)
    Mun tila on makuuhuoneen yhdellä seinällä ja se on ihan käytännöllinen yksin askarrellessa,mutta makuuhuone olisi kiva pitää seesteisenä ja pölyvapaana...ei onnistu.Ja kaverin kanssa askarrellessa joudun koko ajan ramppaamaan yläkertaan hakemaan jotain...
    Näitä askartelutila-postauksia on kiva lukee,näistä saa aina jotain ideoita itsellekkin:)

    ReplyDelete
  3. You are very organised Terhi and everything has it's place!! I hope you can find a new little creativity corner when your daughter gets her own room.... ;-)

    ReplyDelete

Your time to visit my blog and leave a comment is truly appreciated. Thank you!